7 ting jeg vil gjøre i mai

Klarer jeg gjøre noe riktig her i livet? I april postet jeg et innlegg som dette 12.april, nå er det gått 12 dager av mai…

Jeg får prøve å publisere den for juni før 10.juni da.. små steg..  Så la oss bare kjøre i gang. Haha! LEGO!

 

1. Trene og spise masse god mat! Det skal bli så deilig å komme inn i egne rutiner igjen og få litt orden på ting. Når vi var i USA ble det veldig mye pizza og veldig lite grønnsaker for å si det sånn. Og av en eller annen grunn drikker jeg faktisk mye mindre vann når jeg er der, enn jeg gjør her hjemme. Så kroppen min var vel både litt dehydrert og skitten innvendig når vi kom hjem. Men nå! Halleluja! Jeg kan spise grønnsaker og egg hver dag igjen! 

 

2. Rydde og vaske ferdig leiligheten. Jeg begynte med dette med det samme jeg kom hjem fra USA, men er ikke ferdig helt enda. Når man først setter i gang burde man bare gjøre seg ferdig! Det har seg gjerne sånn at når man tar en liten pause på to dager fordi det skjer andre ting, så ligger det plutselig bøtter, såpe og skitne klær rundt om kring. Så nå skal jeg få gjort det resterende og få det skikkelig fint her! Det skal bli sååå deilig!
 

 

3. 17.mai feiring! Woho! Er det bare jeg som er litt sånn – jaja.. 17.mai.. jaja, koselig og sånt.. ?

Jeg føler alle andre er helt “Åmaigaaad! Norges nasjonaldag! Alt må ordnes før den store dagen! Vårrengjøringen må skje! Jeg må vaske huset, vaske bilen, fikse håret, sende sofaen og teppene på rens, fikse vipper, ta mer botox, handle inn 243 pølser, fylle opp hele fryseren med is og vokse bikinilinjen! OOOG BUNADSØLVET PÅ TAS NED FRA LOFTET!” Også må vi ikke glemme disse flaggene folk skal ha på bilen sin da. Mulig dette er en upopulær mening, og jeg liker 17.mai jeg også, men jeg syns at folk kan ta litt vel av. 

 

4. Sette opp frisørtime. Nå har jeg gått rundt med en stygg, blass farge i evigheter. Jeg har faktisk en hemmelighet å dele – jeg har ikke farget lengdene på håret mitt siden august! Det er nå brått blitt 9 måneder siden! Det er et helt svangerskap det! Siden jeg fikset håret mitt! Jeg har jo klippet det og passet på den detaljen, men fargen har vært nedprioritert i evigheter, for jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Skal jeg gå for Balayage? Skal jeg fortsette å ha håret mørkt? Uansett hva, så må jeg få fingeren ut av rumpa og få gjort noe med det, for jeg føler meg som en dass! Så frisørtime skal settes opp denne måneden!

 

 

5. Jeg har ikke sett venner og familie på ukesvis da jeg har vært borte, så det skal bli deilig med ordentlig kvalitetstid med dem igjen. Det er deilig å være borte på tur, men samtidig er det kjempe deilig å komme seg hjem til de man er glad i. 

6. Jeg skal også jobbe masse denne måneden! Igjen, det blir kjempe deilig å endelig komme inn i sine egne rutiner. 

7. Jeg har aldri hatt grønne fingre, og alt jeg skaffer av blomster og planter… de dør. Nå har jeg til sammen fire planter som lever, to av dem har jeg hatt i ett år nå, så jeg er ganske stolt! Men derfor tenker jeg det er på tide å ta inn en til.. kanskje to.. Leiligheten trenger mer grønne planter og noe med farger, så det skal bli supert å få pyntet opp litt så fort jeg finner noen planter jeg liker.

 

2 kommentarer
    1. Maiken Johnsen: Takk 🙂 Godt å høre det ikke bare er meg da! De siste tre årene har jeg ikke gjort noe på 17.mai faktisk. Syns det har vært helt greit, men i år skal jeg være med pappa, moe som blir veldig koselig! 🙂

      Men ja, det blir nok annerledes da, for da blir det jo enda mer stas å se på barnetoget 🙂

      Takk, ha en fin helg du også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg