Hvilke historier forteller du deg selv?

Jeg sitter nå i sengen med pcen godt plassert på fanget mens jeg nyter en kopp te og prøver å roe ned kroppen. Når sant skal sies så ligger pcen oppå magen min med skjermen ned i fanget. Man sitter aldri ordentlig i senga. Før eller siden sklir rumpa nedover og til slutt sitter du der med prolaps fra nakken og ned til rumpesprekken.

Jeg sitter her nå med en følelse av at jeg ikke har gjort noe som helst i dag! Jeg sitter her med dårlig samvittighet for å ha kastet bort mandagen på denne måten. Jeg er irritert på meg selv for å ikke ha gjort noe produktivt! I HELE DAG!

Men om jeg faktisk stopper opp og tenker meg om litt, så er ikke den historien helt sann. Selv om det føles slik, så trenger det ikke være sannheten. La oss spole tilbake til klokken 8 i dag tidlig da jeg satte beina i gulvet. Hva har jeg gjort siden det? 

  • – Jeg gikk ned til butikken… jess, jeg gikk til den butikken her i Hønefoss som er lengst unna leiligheten, så når jeg kom hjem med dagens fangst så hadde jeg allerede gått 7 km i dag! Okei.. så jeg har beveget meg.. hva annet?

     

  • – Jeg har vasket klær og sengetøy i dag, nå er det en maskin med håndklær som står og summer innpå badet, i tillegg til oppvaskmaskinen som er satt på, men den hører man ikke. Flott… mindre klær som ligger på gulvet, men det er fortsatt masse mer klær! Og mye som ikke er ordnet! Tenk på før i tiden da de måtte vaske klær for hånd! Du legger dem jo bare inn i maskinen og trykker på en knapp. Jada jada, men hvis ikke jeg hadde trykket på den knappen, så hadde jo ingen gjort det.. ikke sant? La oss se hva annet som er krysset av for dagen.

     

  • – Jeg har hatt et par jobbrelaterte samtaler i dag og fått meldt meg på et par kurs, noe jeg er kjempe gira for! Og jeg har fått tatt kontakt med de som skal ta service på bilen min! (Emoji av en pengelapp med vinger… x 40)

     

  • – Jeg kan ikke tro det! Jeg har endelig vasket kjøleskapet! Dette er noe jeg har utsatt i evigheter, for det er et eneste stort herk! Men på toppen av det så ble jeg overrasket over hvor mye jobb det er å vaske et kjøleskap! Har du noen sinne tenkt over hvor mange hyller, skuffer og andre duppeditter som er inne i et kjøleskap? Herregud, jeg trodde aldri jeg skulle bli ferdig! Og for å sette inn de hyllene, måtte du tydeligvis ha IQ på over 4… fy fader som jeg knota og rota og banna når jeg skulle plassere den nederste hylla! Merkelig at den ikke gikk i stykker, for jeg var ca to millimeter i fra å kaste den ut av vinduet! Godt jeg er så redd for veps at jeg fader ikke tør å ha vinduene åpne en gang. Så om jeg så hadde kastet hylla ut, så hadde det blitt en større reparasjon enn ei forbanna kjøleskaps-hylle. Men jeg fikk den endelig inn i rett spor og jeg kunne gå videre med dagen min. 

    Sååå sliten… såååå varm.

     

  • – Jeg laget middag, ryddet og vasket på kjøkkenet. Noe som by the way ikke syns en gang, da oppvaskmaskinen ble full… Så det er fremdeles masse tallerkener på benken i tillegg til andre ting. Jeg skjønner ikke hvordan ÈN PERSON kan klare å rote så mye! Jeg bestemte meg til slutt for at hei! Det er ikke noe mer jeg kan gjøre med leiligheten akkurat nå! Nå legger jeg meg! 
     

Så nå ligger jeg da her og ser at jeg har faktisk fått unnagjort masse i dag! Ting som ikke er så veldig gøy, men som må gjøres. Ting man utsetter så lenge og håper på at problemet bare forsvinner. Men nei.. eneste som kan gjøre noe med dette problemet, er deg!

Ser du hvordan historien min endret seg mye siden begynnelsen av innlegget? Hvis jeg sier til meg selv at jeg har ikke gjort en dritt i dag! Jeg har kastet bort dagen! Jeg fokuserer på alt jeg ikke fikk gjort, som jeg vet må gjøres! Alt jeg ikke fikk gjort, som jeg ville gjøre!

Istedenfor å fokusere på alt jeg faktisk har fått unnagjort i dag. Jeg har til og med vasket kjøleskapet igjen, folkens! Bare DET er en bragd i seg selv! De tingene jeg ikke fikk gjort kan jeg også gjøre i morgen. Istedenfor å stresse over alt du ikke har gjort – ting du nå ikke får gjort noe med… vær heller glad for alt det du har fullført! Nei, dagen gikk ikke slik du håpet, men det kommer en ny dag i morgen også!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg