Hvem skulle trodd det?

Jeg tenker det er på tide med enda en liten throwback til en av de herlige parkene vi var på i California! So here it goes.

 

Når man bestiller billetter til Discovery Cove får man med inngangsbilletter til Aquatica og SeaWorld. Aquatica hadde vi lyst til å reise til så R kunne få prøvd seg i vannskliene, jeg visste jo ikke om jeg turde, men det endte jo med at jeg hadde tatt alt før jeg visste ordet av det.

Men inngangsbilletten til SeaWorld var vi usikre på om vi kom til å bruke. Vi har jo alle hørt så mye fælt om SeaWorld og hvordan de behandler dyr. Men på grunnlag av informasjonen vi fikk på Discovery Cove om hvor mye lenger definer lever i den parken i motsetning til om de skulle vært ute i det fri, tenkte vi at det kan jo ikke skade å bruke den billetten inn til SeaWorld. Dyrene på Discovery Cove så ut til å ha det helt fantastisk, og i og med at det er samme eiere, så ville vi gi det et forsøk. Men for å være ærlig så dro vi til SeaWorld kun for å ta berg-og-dal-banene. Vi hadde fått vite at det var tre stk i denne parken og vi ville selvfølgelig ta alle sammen. Vi følte oss ganske teite der vi gikk. Kommer ramlende inn på SeaWorld kun for å ta mer berg-og-dal-baner. Haha!

Men det var så verdt det! I denne parken satte jeg meg inn i den banen som skulle vise seg å bli min favoritt av absolutt alle jeg har tatt! Og jeg har satt meg inn i en del slike seter. Men dette var annerledes.

Mako – Når jeg satte meg inn i denne fikk jeg en sterk tvil skyllende over meg. Skal den bittelille bøylen som går over lårene mine holde igjen hele kroppen min? Seriøst? Hva om den slipper taket? Hva om den går ut av sporet sitt der ute? Jeg rakk ikke stille noen spørsmål før vi var på vei opp bakken. Og denne gikk høyt opp! Jeg trodde Rockit på Universal Studios var bratt på veien ned, men denne her! Å fy fader jeg er glad jeg gikk på do før vi tok denne ellers hadde jeg seriøst tissa på meg! Det var så bratt og så langt ned! Det suget i magen idet vi kjører over kanten! Woho! Jeg har levd på det rushet helt siden den dagen! Denne tok vi vel tre ganger.

 

Manta – Du satte deg i et sete der du ble spent fast over brystet og ved anklene, deretter ble setene vippet fremover slik at du lå på magen. Jeg var kjempe redd for å sette meg inn i Rockit, der var Runar ganske rolig. Her derimot var det jeg som måtte roe ned han. Han sa om og om igjen mens vi stod i kø “Hvis jeg ikke tør, så SKAL du ta den!” Jeg? Aleine? Som i… bare meg? Men det hele endte med at jeg klarte å roe ned han på samme måte som han hadde beroliget meg noen dager før.

Vi satte oss inn i denne maskinen, ble spent fast og den begynte å gå. “Hvorfor gjør vi sånne ting som dette her?” rekker jeg å si til Runar mens vi er på vei opp bakken før vi plutselig flyr. Det var en helt fantastisk følelse og selv Runar som gruet seg så mye storkoste seg. Dette ble også hans favoritt over alt vi har tatt. Og de fleste berg-og-dal-baner vi har tatt, har vi opplevd sammen. Jeg er så glad for at jeg er sammen med en som nyter dette like mye som det jeg gjør. Vi endte opp med å ta denne tre ganger.

 

Vq2mHwhdaj0

Kraken – Når jeg tenker over det så ble alle disse attraksjonene i denne parken våre favoritter, Denne var også helt super, det eneste negative var at den ristet mer enn de andre, noe som gjorde at jeg ikke følte meg like trygg. Men likevel var den helt super.

zNowD9_rMcs
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg