I slike øyeblikk tviler jeg på meg selv

Dere vet det jeg nevnte for en liten stund siden om at jeg ikke har grønne fingre? Jepp.. Jeg har slått til igjen, og jeg har bare sluttet å bli overrasket over min lave IQ.

Den ene planta mi har stått ute i gangen i noen dager da jeg hadde lyst til å pynte opp i den tomme gangen også, men var usikker på om det kom til å gå bra da det ikke er noen vinduer i gangen. Lang historie kort – planten trivdes ikke i det hele tatt og visnet mye på bare noen få dager, jeg flyttet den tilbake til sin vante plass og øste på med 3 liter vann! Jess… du leste riktig! TRE LITER!! Med vann!!! Ned i en plante som allerede grein seg selv i søvn over å ha blitt tatt med hjem av meg som er helt elendig med planter..

“Beklager for at du har måttet stå i gangen og visne bort, slapp av, dette skal jeg fikse! Jeg drukner deg med tre liter vann og setter deg midt i solsteiken i 30 plussgrader! Da blir du nok fornøyd!” Ehem.. kremt.. nei. Det endte med at den kjære planten min ble så rusa på morfin-rushet jeg prøvde å gi den at jorda begynte å mugne! Men etter litt frustrasjon og et par tårer, søkte jeg på det store internettet for å finne ut hva man gjør med planter som prøver å ta livet sitt. Jeg fulgte de små tipsene jeg fant og vips! Nå er den god som ny igjen! Vel.. nesten hvertfall! Han ser litt sliten ut, men forhåpentligvis klarer han snart å sove av seg rusen. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg