Discovery Cove

// Lokal tid: 22:30

Som nevnt kommer jeg nå til å poste innlegg om turen vår til Orlando for ett år siden. Igjen – dette er et perfekt tidspunkt å mimre tilbake til alt det herlige vi opplevde i løpet av denne ene uka!

Jeg husker det så alt for godt! Det var så mange fine opplevelser på så kort tid at hodet mitt sleit mye med å plassere det hele. Og slik er det fremdeles. Etter mye tenking fant jeg ut at det beste er å starte disse innleggene med der det hele begynte, nemlig på Discovery Cove.

Søndag 26.mars dro vi til Discovery Cove, et sted jeg aldri hadde hørt om før kjæresten nevnte for meg at vi burde reise dit. Det er et sted for oppdagelser, avslapning og bading. Vi var så spent da vi gikk inn, og med det samme vi begynte på stien som skulle føre oss til dette paradiset, senket skuldrene seg for oss begge. Det var så beroligende med de tropiske omgivelsene som slynget seg rundt oss.

Det tok ikke lang tid før vi var i vannet med snorkel og dykkermaske, klare for å ta en litt nærmere titt på alle fiskene som befant seg i “The Grand Reef”. Vi svømte ved siden av mange fine og rare fisker, og rokkene ble større og større jo lenger inn vi kom. Selv om de ikke er farlige må jeg innrømme at jeg ble litt skremt da jeg svømte like over en gigantisk rokk som plutselig tittet opp på meg og begynte å svømme oppover like bak meg.

Etterhvert kom vi til en glassvegg der vi kunne kikke inn til haiene sitt område. Jeg har herved vært 10 cm unna en levende hai. Plutselig dukket det opp en fisk ved siden av oss som svømte bedagelig like foran nesene våre. Jeg forsøkte å peke så R også la merke til den, og ikke bare haien. Men der skjedde noe som ble ukens store latterkrampe. Han trodde at fisken var på andre siden av glassveggen, så han tok fingeren opp mot den og ble kanskje litt for nysgjerrig på å finne ut hvilken side fisken var på. Før jeg visste ordet av det trakk han hånden litt mot seg og dæljet til den stakkars fisken med fingeren. *POKE* Jeg har aldri sett en så vettskremt fisk i hele mitt liv. Haha. Huff det er fælt å le, men det så bare så komisk ut!


/Da jeg ikke hadde med meg GoPro, lånte jeg dette bildet av noen.

Vi baset i vannet i “Wind-Away River”, som basically er et vann med strøm. Altså en sånn strøm der du slipper å svømme, du kan ta med deg en “Noodle” som det heter her og flyte av gårde og bare nyte de vakre omgivelsene. Denne syns vi var litt lang, det tok evigheter å komme seg hele veien rundt. Men det var en veldig fin tur.

Vi var også “Explorer’s Aviary” der du kan titte på de fine fuglene og de spiser mat fra hånda di. Dette var også et veldig fint område, men de var ganske mette da vi kom dit, for all maten var borte. Men de var helt klart ikke redd for mennesker noen av dem, for jeg har vel aldri kunnet gå så nærme en fugl uten at den flyr vekk, og det uten mat i hånda.

Dette var en så fantastisk, minnerik dag.

Jeg har enda en ting jeg vil vise dere fra denne dagen, men det får bli i et anney innlegg slik at dette ikke blir så alt for langt.

2 kommentarer
    1. LifebyCamilla: Det er helt magisk der! Anbefaler virkelig det stedet om du reiser til Orlando en gang. Fikk en helt ny type ro over meg i det jeg gikk inn i dette området. Såå deilig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg